1/31/2017

Superszybkie i proste, zdrowe ciasteczka owsiane

Przygotowując omleta z ostatniego przepisu, niepotrzebne dwa żółtka schowałam do lodówki. Zazwyczaj po jakimś czasie musiałam je wyrzucić, bo nie miałam pomysłu, co można z nich zrobić. Tym razem stwierdziłam, że nic nie stracę, jeśli spróbuję zrobić z nich ciastka....i efekt mnie mega pozytywnie zaskoczył! Wyszły naprawdę smaczne i teraz już wiem, że będą u mnie gościć za każdym razem, gdy zdecyduję się zrobić omleta białkowego. Jeśli jest tu ktoś, kto ma podobny problem i jak ja nie lubi wyrzucać jedzenia, niech koniecznie spróbuje tego przepisu!

Składniki:
  • 2 żołtka
  • 1 jajko
  • 75g płatków owsianych
  • 20g odżywki białkowej waniliowej
  • łyżeczka oleju kokosowego
  • 8g słonecznika
  • 10g rodzynek
Wykonanie:
Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Blachę do pieczenia wykładamy papierem. Wszystkie składniki ze sobą miksujemy, formujemy ciasteczka i pieczemy 20 min. Smacznego!

Mi z powyższych ilości wyszło 5 dużych ciasteczek.

Wartości odżywcze (1 ciasteczko): 
133 kcal, B 8g, T 7g W 12g




3 komentarze:

  1. Super przepis jak zwykle ♡
    A jak myślisz istneje możliwość zastąpienia czymś białka lub zrobienia ciasteczek bez niego?
    Buziaki ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. daj troszkę więcej płatków owsianych i miód/ksylitol, bo odżywka białkowa jest słodka :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź ♡

      Usuń