1/06/2017

Brownie z fasoli bez mąki i tłuszczu

Wraz z Nowym Rokiem pojawiają się nowe postanowienia. Wydaje mi się, że najczęstszym z nich jest poprawa sylwetki, zdrowe odżywianie, a co za tym idzie, rezygnacja ze słodyczy. Za każdym razem widzę, że wiele osób szybko się "wypala", bo nie jest w stanie już dłużej znieść nudnej diety i rzuca się z powrotem na niezdrowe jedzenie, a zrzucone kilogramy wracają z nawiązką. Ja już od kilku lat bez przerwy odżywiam się zdrowo i nie wyobrażam sobie, żeby żyć inaczej. I, pewnie ku Waszemu zdziwieniu, wcale nie wmawiam sobie, że smakuje mi kurczak na parze z brokułem z wody i ryżem, a co więcej, nawet tego nie jem. Mój jadłospis jest naprawdę bardzo zróżnicowany i nigdy nie jem czegoś, co mi nie smakuje. Wiele osób boi się, że zdrowe słodycze są niesmaczne i daleko im do tych sklepowych, ale nic bardziej mylnego! Szczerze mówiąc, odkąd zaczęłam sama wymyślać "legalne" zamienniki, naprawdę rzadko mnie ciągnie do kupnych.

Myślę, że o fenomenie lodów z kalafiora (nie umiem się przełamać, żeby je spróbować) już nikogo nie zdziwi fakt, że można upiec ciasto z fasoli. Jednak jeśli ktokolwiek ma obawy, że fasola zmieni zupełnie smak deseru, może być spokojny - ja jestem na tym punkcie przewrażliwiona, a ten przepis pod tym względem jest doskonały. Co więcej, fasola idealnie pasuje akurat do brownie, ponieważ nadaje mu wilgotności i pogłębia czekoladowy smak.

Jeśli nadal ktoś ma jakiekolwiek wątpliwości, dodam, że jeden kawałek (1/8) ciasta ma tylko 135 kcal! Co oznacza, że jedząc ćwiartkę blachy, nadal zjemy zdecydowanie mniej kalorii niż spożywając tradycyjny wypiek :) Już nie mówiąc o tym, że to nie są puste kalorie.

Składniki:

  • 3 jajka
  • puszka fasoli czerwonej (400g)
  • 2 łyżki kakao
  • duży banan
  • 80g ksylitolu
  • 140g orzechów włoskich
  • pół łyżeczki sody
Wykonanie:
Piekarnik nastawiamy na 170 stopni i smarujemy okrągłą blachę olejem kokosowym. Fasolę odsączamy i płuczemy na sitku. Blendujemy ją z bananem, żółtkami i jednym białkiem, sodą, kakaem i ksylitolem na jednolitą masę.



 Przelewamy całość do innego naczynia. 


Ubijamy dwa białka ze szczyptą soli, dodajemy do reszty składników, delikatnie mieszając. 


Ciasto wlewamy do blachy i na wierzchu układamy orzechy. 


Pieczemy przez 35 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz