1/28/2017

Omlet białkowy a'la mleczna kanapka

Jako dziecko miałam swoje przyzwyczajenia. Jednym z nich było zjedzenie mlecznej kanapki lub innego "batona z lodówki" po powrocie z przedszkola. Bez tego dzień nie mógł się toczyć dalej. Potem poszłam do podstawówki i moje rutyna popadła w zapomnienie, a ja od tamtej pory ani razu nie zjadłam kinder mlecznej kanapki. Historia warta napisania książki, wiem. Pamiętam, że zawsze mi przeszkadzało to, że słodycze szybko się kończyły i ogólnie były jakieś małe w porównaniu do porcji surówki w obiedzie... Dlatego teraz, kiedy gotuję sama, staram się unikać takich błędów i dobre rzeczy przygotowuję w porcjach, którymi można się najeść.

Składniki:
  • 3 białka jaj (rozmiar L)
  • żółtko
  • 40g mąki owsianej
  • półtorej łyżeczki ksylitolu
  • 10g odżywki białkowej czekoladowej
  • pół łyżeczki sody
  • 5g gorzkiego kakao (kopiasta łyżeczka)
  • olej kokosowy do posmarowania patelni
Nadzienie:
  • 85g serka wiejskiego
  • łyżeczka miodu (10g)
Wykonanie:
Mieszamy ze sobą suche składniki na omlet. Ubijamy białka na sztywną pianę ze szczyptą soli. Do ubitych białek dodajemy żółtko i ubijamy jeszcze dosłownie chwilkę. Do masy jajecznej wsypujemy wymieszane suche składniki i delikatnie całość łączymy ze sobą, po czym wylewamy ją na rozgrzaną patelnię, wysmarowaną olejem kokosowym. Omleta smażymy na małym ogniu, pod przykryciem, z dwóch stron. W tym czasie mieszamy serek wiejski z miodem. Usmażonego omleta kroimy na pół i przekładamy go serkiem.

całość: 437 kcal 39b/14t/42w




1 komentarz: