10/02/2016

Wegetariańskie spaghetti Shirataki z dynią!

Już jakiś czas temu oficjalnie rozpoczął się czas jesieni, a co za tym idzie, czas kolejnych warzyw i owoców sezonowych. Mi osobiście najbardziej z jesienią kojarzy się dynia. Jest ona bardzo wartościowym pożywieniem, ponieważ zawiera beta-karoten - wszystkim znany przeciwutleniacz, który obniża poziom złego cholesterolu i hamuje szkodliwe procesy oksydacyjne, a także poprawia wzrok. Co więcej, dynia jest niskokaloryczna i zasadotwórcza, więc powinna być stałym elementem w diecie wysokobiałkowej.

Dzisiaj, po raz kolejny, skorzystałam z makaronu Shirataki. Tym razem zdecydowałam się na kształt 'spaghetti bold', czyli po prostu gruby makaron spaghetii. Sprawdza się on bardzo dobrze przy różnego rodzaju sosach, ponieważ się w nich nie "gubi".


Składniki (3 porcje):
  • 820g dyni pokrojonej w drobną kostkę
  • olej z pestek winogron
  • 3 opakowania makaronu Shirataki
  • 200g sera feta (ja kupiłam w lidlu podczas tygodnia greckiego - wtedy udało mi się dostać "prawdziwą" fetę, która ma w składzie mleko owcze i kozie)
  • 2 duże papryki
  • 2 spore garście szpinaku
  • 15-18 pomidorków koktajlowych
  • curry, sól, pieprz, zioła prowansalskie
Wykonanie:
Mieszamy dynię z niecałą łyżką oleju z pestek winogron i pieczemy na blasze przez 20 min w 200 stopniach (do miękkości). Kiedy wystygnie, blendujemy całość na puree. Kroimy paprykę i fetę w kostkę. Płuczemy szpinak. Przygotowujemy makaron wg instrukcji. Smażymy paprykę i pomidorki na oleju z pestek winogron. Kiedy warzywa zmiękną, zalewamy je puree z dyni. Dolewamy wody, jeśli konsystencja jest za gęsta. Doprawiamy całość curry, ziołami prowansalskimi, solą i pieprzem, Jeśli dynia nie jest słodka, można posłodzić łyżeczką ksylitolu. Gotujemy aż pomidorki się rozpadną i dodajemy porwany na mniejsze kawałki szpinak. Dodajemy makaron na patelnię z sosem i mieszamy całość. Nakładamy na talerz i posypujemy fetą. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz