10/28/2016

Bezglutenowy chlebek gryczany

Zanim przeszłam na dietę bezglutenową, pieczywo było nieodłącznym elementem mojego życia. Codziennie jadłam kanapki, do zupy dodawałam grzanki i większość dań zagryzałam kromką chleba. Jednak gdy dowiedziałam się o nietolerancji glutenu, musiałam diametralnie zmienić swoje przyzwyczajenia, ponieważ dostępny w sklepach chleb bezglutenowy prędzej spełniłby funkcję gąbki niż pożywienia. Jakiś czas temu spotkałam się z fenomenem chlebka gryczanego, w którego skład wchodzi jedynie kasza gryczana (niepalona), woda i sól.  Jego konsystencja jest idealna i nadaje się do krojenia nawet bardzo cienkich kromek, a co najlepsze, smakuje jak normalny chleb.



Składniki:

  • 400g kaszy gryczanej niepalonej (kasza palona się do tego nie nadaje)
  • woda
  • 2 łyżeczki soli himalajskiej
Wykonanie: 
Zalewamy kaszę wodą ponad jej poziom - możemy nalać więcej, ponieważ zostanie ona wchłonięta. Zostawiamy całość na dobę pod przykryciem. Odlewamy nadmiar wody, który się nie wchłonął, dodajemy dwie łyżeczki soli i całość blendujemy na spójną masę. Zostawiamy ponownie pod przykryciem na dobę. Keksówkę smarujemy olejem kokosowym, wlewamy masę i pieczemy chlebek przez godzinkę w 200 stopniach!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz