9/11/2017

Pumpkin bread czyli chlebek dyniowy

Pomimo, że teoretycznie mamy jeszcze lato, pogoda staje się coraz bardziej deszczowa i wszystko wskazuje na to, że zbliża się jesień. Ja się bardzo cieszę, bo kocham tę porę roku i chcę się ją nacieszyć jak najbardziej. Dlatego ostatnio, gdy zobaczyłam w sklepie dynię, stwierdziłam, że bez niej nie wyjdę i koniec. Po dwóch godzinach pracy udało mi się otrzymać 4 słoiczki puree z dyni. Walka z tym warzywem jest wyjątkowo trudna ze względu na twardą skórkę, ale moim zdaniem warto się trochę pomęczyć, ponieważ można z niego wyczarować wiele pysznych dań i deserów. Jeśli ktoś jest bardzo zniechęcony obróbką dyni, w Auchan jest dostępna "dynia na zupę" - pokrojona, bez pestek. Jednak uprzedzam, że smak zdecydowanie odbiega od tej, którą kupimy w całości - jest zdecydowanie mniej intensywny i mniej słodki. 

Żeby wynagrodzić sobie wysiłek włożony w przygotowanie puree, postanowiłam, że pierwszy przepis nie będzie wymagał większego wysiłku i zabrałam się za tzw. pumpkin bread. Jest to dość popularny amerykański wypiek, dostępny nawet w Starbucksie w okolicach Halloween. Jak dla mnie super sprawa - dyniowa słodycz połączona z typowo jesiennym smakiem przypraw korzennych. Idealna przekąska do kawy, herbaty czy kakao. Prawdziwy umilacz jesiennej pogody.

Jak zwykle, moja wersja jest "odchudzona" i pozbawiona niepotrzebnych, niezdrowych składników. Obiecuję, że pomimo tego, zupełnie nie traci na wartości, wręcz przeciwnie! Nie wyobrażam sobie lepszego wprowadzenia w jesienny klimat, a jeśli taka słodycz nie szkodzi mojemu zdrowiu ani figurze to jestem jeszcze bardziej na tak.

Składniki:
  • 550 g puree z dyni (obrana, wydrążona, pokrojona, ugotowana na parze i zmiksowana dynia)
  • 2 jajka
  • 80 g ksylitolu 
  • 300 g mąki owsianej
  • 2 łyżki cynamonu
  • łyżeczka proszku do pieczenia
Wykonanie:
Nastawiamy piekarnik na 180 stopni. Formę keksówkę smarujemy olejem kokosowym. Mieszamy ze sobą mokre składniki (puree, jajka) i osobno suche (ksylitol, mąka, cynamon, proszek do pieczenia). Następnie miksujemy wszystko razem i przekładamy do blachy. Ciasto pieczemy 60 min, w 180 stopniach.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz