4/22/2017

Fit kokosanki bezglutenowe i bez laktozy

Zauważyłam, że mało na moim blogu zdrowych ciasteczek, których przygotowanie trwa dosłownie chwilę. Wiem też, że niewiele z Was posiada w swoim domu odżywkę białkową, więc postanowiłam z niej zrezygnować w tym przepisie. Przypomniałam sobie o całej paczce wiórek kokosowych schowanej w szafce... i tak powstały kokosanki! No, w niewielkim skrócie.

Dużą zaletą tego wypieku jest mała ilość i pospolitość składników - myślę, że większość osób znajdzie wszystko obecnie w swojej kuchni. No i jeśli ktoś, tak jak ja, za 12 dni pisze maturę, może szybko zrobić sobie coś smacznego i zdrowego do podjadania. 

Chciałabym też Was zaprosić do obserwowania mnie na instagramie -> KLIK
Jakiś czas temu dodałam jego ikonkę na bloga, jednak zapomniałam o tym napisać i myślę, że wielu z Was mogło to umknąć. Jeśli robicie coś z moich przepisów to dodajcie zdjęcie na insta i mnie odznaczcie - mega chętnie zobaczę tego efekty!

Składniki:
  • 3 białka jaj
  • 2 jajka L
  • 200 g wiórek kokosowych
  • 25 g ksylitolu (4 kopiaste łyżeczki) lub innego słodzidła
  • szczypta soli
Wykonanie:
Nastawiamy piekarnik na 180 stopni. Jajka ubijamy wraz z białkami na dość sztywną pianę ze szczyptą soli, dodajemy ksylitol i miksujemy chwilkę. Do osobnego naczynia wsypujemy wiórki i dodajemy do nich masę jajeczną, dokładnie mieszamy. Za pomocą gałkarki do lodów formujemy ciasteczka - dzięki temu będą bardziej zbite i równe, po czym układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Kokosanki pieczemy przez 20 min - najpierw nastawiamy na grzanie góra i dół, a kiedy spód zacznie się zrumieniać, zmieniamy na grzanie od góry i obniżamy temp. do 170 stopni. Smacznego!

Jedna kokosanka (1/16 całej masy) to:
98 kcal!!! 2B / 8T / 3W






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz