3/25/2017

Wegańskie spaghetti bolognese

Dawno nie było tu wytrawnych potraw, a przecież nie tylko słodkim człowiek żyje (...okej, różnie to bywa :D). Chociaż sama nie jestem ani wegetarianką, ani tym bardziej weganką  - uwielbiam potrawy mięsne(!!!), dania jarskie także goszczą u mnie na stole. Kiedyś postrzegałam weganizm jako bardzo ubogą dietę, no bo jak coś może mieć smak, skoro nie ma składników, które lubię najbardziej? A właśnie, że może! Przekonałam się o tym już jakiś rok temu, gdy jedyna bezglutenowa w tamtym czasie restauracja w Opolu była w 100% wegańska (to miejsce zostało już niestety zamknięte). Miałam okazję spróbować wielu dań, które były naprawdę bogate w smaku - zostałam stałym bywalcem tamtego miejsca. To dało mi naprawdę wiele do myślenia i otworzyłam się na nowe produkty, takie jak soczewica, ciecierzyca i mleko roślinne.

Przechodząc do sedna sprawy, jeśli chodzi o smak mięsa, moim zdaniem najlepiej jako zamiennik sprawdza się czerwona soczewica. Jest ona bardzo drobnym warzywem strączkowym, który świetnie sprawdzi się np. jako główny składnik wegańskich kotletów czy curry. Dzisiaj, już nie po raz pierwszy, ugotowałam spaghetti bolognese właśnie z czerwoną soczewicą i, jak zwykle, nie mogę się nadziwić jakie to danie jest pyszne i sycące.

Składniki (2 porcje):

  • 2/3 szklanki czerwonej soczewicy
  • puszka krojonych pomidorów
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 250 g ulubionego makaronu (u mnie po raz pierwszy makaron tagiatelle z ekstraktem z oliwek, z pszenicy durum)
  • oregano
  • sól
  • pieprz
  • rozmaryn
  • bazylia
  • słodka papryka
  • zioła prowansalskie
  • łyżka oleju do smażenia
Wykonanie:
Gotujemy soczewicę wg instrukcji na opakowaniu i odsączamy ją z wody. Cebulę kroimy na dość małe kawałki, a czosnek drobno siekamy nożem. Rozgrzewamy olej na patelni, smażymy przez chwilkę na małym ogniu cebulę i wrzucamy czosnek. Czekamy aż cebula się zeszkli, wtedy wlewamy pomidory. Dodajemy przyprawy wg uznania. Gotujemy sos aż składniki się "połączą" i pomidory rozpadną. Do sosu wrzucamy soczewicę, mieszamy i zaczynamy gotować makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Do sosu dodajemy koncentrat pomidorowy, solimy, pieprzymy i mieszamy, dalej gotując. Gdy makaron jest gotowy, płuczemy go na sitku zimną wodą i podajemy z sosem. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz