7/01/2018

Pełnoziarniste czekoladowe ciastka owsiane

Jak już wielokrotnie pisałam - kawa i ciacho to moja codzienność. W końcu każdy zasługuje na odrobinę przyjemności, prawda? Nikogo nie oszukam mówiąc, że zdecydowaną większość przepisów na moim blogu stanowią właśnie wszelkiego rodzaju ciasta i ciasteczka. Ciężko, żeby było inaczej, skoro jestem istnym ciasteczkowym potworem. Na szczęście uwielbiam piec - w przeciwnym wypadku moja słabość byłaby szkodliwa dla mojej figury i zdrowia :D. Swoją drogą - jeśli znacie kogoś z podobną "przypadłością", wiecie gdzie go nakierować! 

Ostatnio wstałam rano z myślą, że dzisiejsza kawa potrzebuje specjalnej oprawy. Przypomniało mi się jak kiedyś jadłam ciastka owsiane firmy Sante - m.in. właśnie kakaowe i straaasznie mi się ich zachciało :D. Nie myśląc zbyt długo stwierdziłam, że zrobię coś podobnego, ale zdrowszego! No i proszę - tak o to pokombinowałam, że wyszły mi przeeeepyszne pełnoziarniste czekoladowe ciasteczka owsiane. A w sumie to spore ciacha, bo po co się rozdrabniać? Oczywiście przepis jest banalnie prosty, także polecam każdemu, kto nie lubi się długo bawić w kucharza.





Składniki (12 dużych ciastek):

  • 2 jajka
  • łyżka oleju kokosowego 
  • 4 łyżki ksylitolu
  • 2 łyżki kakao
  • pół szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 125 ml mleka roślinnego lub krowiego (pół szklanki)
  • 10 łyżek płatków owsianych
  • pół łyżeczki sody
Wykonanie:
  1. Nastawiamy piekarnik na 180 stopni i wykładamy blachę papierem do pieczenia.
  2. Łyżkę oleju kokosowego w formie stałej rozpuszczamy w garnku. 
  3. Jajka lekko roztrzepujemy, następnie dodajemy rozpuszczony olej i wszystkie pozostałe składniki. Całą masę dokładnie mieszamy.
  4. Odstawiamy ciasto na 5 min, żeby płatki owsiane napęczniały i wchłonęły część płynu. Ostatecznie masa powinna być lekko płynna, ale gęsta.
  5. Łyżką nakładamy na blasze ciasto, formując 12 ciasteczek. 
  6. Ciastka pieczemy około 18 minut w 180 stopniach - można pod koniec włączyć termoobieg. 
1 ciastko to:
100 kcal / 4g B / 4g T / 14g W

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz