7/30/2018

Bezglutenowy mugcake wysokobiałkowy o smaku banana bread

Podczas studiów naprawdę wkręciłam się w używanie mikrofalówki. Może nie jest to najlepsza forma obróbki termicznej, ale muszę przyznać, że się przydaje i potrafi naprawdę ułatwić życie. Jednym z moich odkryć tego roku akademickiego są mugcake'i. Myślę, że już każdy dobrze je zna, a ja obudziłam się jakiś rok za późno... Mimo tego, postanowiłam teraz odtwarzać wszystkie popularne ciasta w tej wersji. 

Na pierwszy ogień poszedł chlebek bananowy - chyba najbardziej banalne ciacho. Jednak ja osobiście jestem jego ogromną fanką, szczególnie na ciepło. A że mugcake'i się je właśnie w tej formie, to chyba niczego nie muszę już tłumaczyć.. :D. 

Efekt końcowy mnie naprawdę zdziwił, ponieważ babeczka wyszła bardzo wilgotna i przepyszna. Naprawdę smakowała dokładnie jak kawałek ciasta bananowego, a jednocześnie zawierała zdecydowanie więcej białka. Dzięki temu idealnie sprawdziła się na śniadanie!




Składniki:

  • dojrzały banan
  • dwa jajka
  • szczypta soli
  • 3 łyżki mąki gryczanej
  • miarka odżywki białkowej o smaku waniliowym (30 g)
  • szczypta soli
  • cynamon
  • 3 łyżki mleka
Wykonanie:
  1. Miseczkę (której można używać w mikrofalówce) smarujemy olejem kokosowym.
  2. W osobnym naczyniu roztrzepujemy jajka ze szczyptą soli przy użyciu widelca. Następnie dodajemy rozgniecionego banana i mieszamy całość. 
  3. Dodajemy pozostałe składniki i wszystko dokładnie łączymy aż masa będzie jednolita. 
  4. Przekładamy masę do miseczki, którą umieszczamy w mikrofalówce. 
  5. Mugcake "pieczemy" przez 3 minuty na maksymalnej mocy mikrofali. Następnie czekamy chwilę aż troszkę ostygnie i przekładamy babeczkę na talerz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz