2/23/2017

Ekspresowe, nieco zdrowsze pączki - oponki serowe!

Dzisiaj mamy narodowy "cheat day" i myślę, że każdy może sobie pozwolić na odstępstwo od diety. W końcu jeśli trzymamy się zdrowego odżywiania na co dzień, jeden taki dzień nikomu nie zaszkodzi, a wręcz może pomóc w zachowaniu zdrowej relacji z jedzeniem - pamiętajmy, zdrowie psychiczne też jest ważne :). Mimo, że sama dziś ruszam na podbój cukierni i mam zamiar zjeść pierwszego pączusia od paru lat, bo wcześniej obecność glutenu w tym przysmaku niestety nie pozwalała mi na to, postanowiłam troszkę odchudzić (tylko troszkę, bo jednak to TŁUSTY czwartek) tradycyjnego pączka. Poza tym, nie miałam czasu, by bawić się z drożdżami, szczególnie, że one się z ksylitolem nie lubią, dlatego moje oponki są na bazie twarogu. Powiem Wam, że efekt końcowy mnie niesamowicie zaskoczył - mogę śmiało powiedzieć, że lepszych w życiu nie jadłam. Niech więc fraza "nieco zdrowsze" Was nie zniechęci, są naprawdę rewelacyjne.

Składniki:
  • 150 g mąki owsianej
  • 150 g mąki pszennej
  • 1/3 szklanki ksylitolu
  • 250 g twarogu półtłustego
  • 2 jajka
  • 1 i 1/2 łyżeczki sody
  • 1 l oleju rzepakowego do smażenia
Wykonanie:
Wszystkie składniki mieszamy razem i wyrabiamy ciasto. Na stolnicy nieco rozpłaszczamy je, mniej więcej na grubość 1,5 cm i wykrawamy oponki. Ja użyłam dużego kubka do całego pączka i kieliszka do wódki, żeby wyciąć dziurkę w środku. Resztki masy z wykrawanego ciasta połączyłam w całość i powtórnie wykrawałam pączki. Z części, która mi została i była za mała na wycięcie oponki, zrobiłam małe kulki. Do średniego garnka wlałam olej na wysokość mniej więcej 7 cm, żeby wrzucane ciasto się nie przyklejało do jego dna. Podgrzałam olej do 175 stopni i pojedynczo wkładałam oponki. Smażyłam je z obu stron aż lekko zbrązowiały. Należy pamiętać o tym, żeby wyciągać je na talerz wyłożony papierem ręcznikowym - wtedy nadmiar tłuszczu zostanie wchłonięty. 

Gotowe pączki można polać lukrem z ksylitolu. Potrzebujemy do tego:
  • ksylitol
  • wodę
  • młynek do kawy
Ksylitol mielimy w młynku na cukier puder i przekładamy go do kubka/miseczki. Nalewamy odrobinę wody dla konsystencji i mieszamy. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz