5/02/2019

Bezglutenowy, rozpływający się w ustach. czekoladowy budyń kasztanowy 😍

Nie skomentuję tego, ile czasu minęło od ostatniego posta, a już na pewno nie mam zamiaru tłumaczyć, dlaczego piszę to w trakcie apogeum ilości nauki, która na mnie czeka. Powiem tylko, że gdy moja produktywność zwiększa się w jednej sferze mojego życia, przekłada się to na pozostałe jego aspekty, więc albo nie robię nic, albo wszystko na raz. No dobra, ładna pogoda też tu odkrywa dość istotną rolę, bo chociaż odległość mojego biurka od łóżka nadal jest niewielka, to coraz rzadziej zostaję do niego przyciągniętą tą magiczną siłą.

Od całkiem niedawna, w mojej diecie zagościła mąka kasztanowa. Widziałam ją już wielokrotnie w wielu przepisach, ale pomysł jedzenia kasztanów wydawał mi się dziwny i nie spodziewałam się po tym niczego więcej niż zawodu smakiem. Muszę przyznać, że naprawdę się zdziwiłam tym, że ta mąka po prostu smakuje jak zmielone, słodkie orzechy i jest zaskakująco dobra! Używałam jej już do ugotowania wieeeeelu rzeczy i ani razu się nie zawiodłam. Jest to zdecydowanie moje odkrycie tego roku jeśli chodzi o produkt kulinarny i "ulubieniec miesiąca", używając YouTube'owego sformułowania. 

Jako ogromna fanka owsianek i tzw "comfort food" musiałam spróbować wkomponować tę mąkę w zamysł słodkiej, ciepłej miseczki szczęścia. I co? I wyszło! Wyszło tak, że owsianka stała się drugoplanowa (i kto to mówi???), a budyń kasztanowy przejął jej miejsce na podium czekoladowych posiłków.





Składniki:

  • 125 ml mleka krowiego 2% tłuszczu
  • 125 ml wody
  • łyżka kakao
  • 3 łyżki mąki kasztanowej
  • łyżka ksylitolu
  • pół miarki odżywki białkowej o smaku czekoladowym (POLECAM👉🏼KLIK)
Wykonanie:
  1. Wszystkie składniki, poza odżywką, umieszczamy w garnku, dokładnie mieszamy i gotujemy na średnim ogniu.
  2. Kiedy budyń zacznie bulgotać, zmniejszamy ogień i energicznie mieszamy. W tym momencie budyń zacznie gęstnieć.
  3. Kiedy otrzymamy już odpowiednią konsystencję, ściągamy garnek z ognia i dodajemy pół miarki odżywki, a następnie dokładnie mieszamy.
  4. Przekładamy całość do miseczki i podajemy z ulubionymi dodatkami!
Porcja bez dodatków to:
292 kcal / 20 g B / 5 g T / 46 g W

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz