1/21/2018

Puszyste ciasto jogurtowo - kokosowe

Jeśli miałabym podać listę rzeczy, które najbardziej denerwują mnie w mieszkaniu w brytyjskim akademiku, piekarnik z jedną opcją grzania (z góry) znalazłby się w top 3. To z pozoru niewinne urządzenie rujnuje mi większość wypieków i sprawia, że wiele produktów musi trafić do kosza na śmieci. Na szczęście tym razem udało mi się wyciągnąć ciasto w miarę całe i zdrowe (do końca bałam się, że spód będzie niedopieczony przez tego potworka), więc po długiej przerwie mogę się w końcu podzielić z Wami nowym przepisem (uff!). 

Wypiek dość bardzo spontaniczny, z wyglądu nic specjalnego, ale ten smak... ciężko przebić! To tak jakby wymieszać rafaello z piña coladą i stworzyć z tego ciasto. Naprawdę, ciężko było mi się powstrzymać, żeby nie zjeść całego na raz...więc zjadłam połowę :D. Swoją drogą... o ile nie przepadam za kawą z mlekiem kokosowym, to jest coś takiego w połączeniu kokosowych słodyczy i kawy, że smakują razem jeszcze sto razy lepiej niż osobno. Nie wiem, czy tylko ja odnoszę takie wrażenie, ale naprawdę, to tak jak z peanut butter&jelly - to idzie razem w parze!


Składniki:

  • 3 jajka
  • 450 g gęstego jogurtu naturalnego
  • pół szklanki ksylitolu
  • 11 łyżek mąki kokosowej (ja używam z MyProtein i kupicie ją tutaj -> http://tidd.ly/5b04d706 )
  • 2 łyżki oleju kokosowego (roztopić)
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 jabłka 
Wykonanie:
  1.  Nastawiamy piekarnik na 180 stopni
  2. Ubijamy jajka z ksylitolem. Następnie dodajemy jogurt i roztopiony olej kokosowy, ciągle mieszając.
  3. Do mokrych składników dodajemy suche - mąkę kokosową i sodę. Całość razem mieszamy i wylewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
  4. Jabłka pozbawiamy ogryzków i kroimy w drobną kostkę. Wykładamy owoce na wierzch ciasta.
  5. Pieczemy do suchego patyczka, około 45-50 min, grzanie góra i dół.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz