7/22/2017

Ciastka z masłem orzechowym

Ten post zacznę troszkę inaczej. Zamiast zachwalać dany produkt, po prostu muszę Wam go odradzić. I nie chodzi tu o moje ciastka, a o masło z migdałów firmy KFD. Szczerze, jego gorzki, dziwny posmak oraz chropowata konsystencja (ni to crunchy, ni to smooth) odbiera całą przyjemność jedzenia. Niestety, zamówiłam już jakiś czas temu aż 2 kilogramowe opakowania, które męczę i męczę, a tu dopiero pół pierwszego słoika ubyło. I nie, nie jest to cecha masła migdałowego - poprzednio zaopatrzyłam się w kilogram z MyProtein i naprawdę się zakochałam. Jednak z wyższą ceną, szła w tym przypadku lepsza jakość, a mi pozostaje nauczka na przyszłość (i zapas niedobrego masła orzechowego). Żeby przyśpieszyć proces spożywania niechcianego produktu, pomyślałam, że można przecież użyć go jako jednego z wielu składników w jakimś deserze, a wtedy jego smak się diametralnie zmieni i konsystencja nie będzie wyczuwalna. Ostatnio na instagramie wielokrotnie trafiałam na różne ciastka z masła orzechowego, ale w tym przypadku było one głównym składnikiem deseru. Ja chciałam "zabić" niechciany smak i, na szczęście, udało się! Oczywiście, ciasteczka smakują migdałami, ale takimi dobrymi. Zły urok mojego masła orzechowego wyparował i myślę, że teraz słoiki zostaną opróżnione w błyskawicznym tempie.

Składniki:

  • 60 g masła orzechowego (u mnie migdałowe, ale możecie użyć dowolnego)
  • 30 g odżywki białkowej waniliowej
  • 2 jajka
  • 70 ml mleka (u mnie ryżowe)
  • 140 g płatków owsianych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 10 g mąki kokosowej
  • 2 łyżki ksylitolu (jeśli nie lubicie pół wytrawnych wypieków)
Wykonanie:
Nastawiamy piekarnik na 180 stopni. Mieszamy dokładnie wszystkie składniki. Łyżką formujemy ciastka na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy je przez 20 min.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz