5/07/2016

Pancakes bezglutenowe

Jako dziecko, wyjeżdżając z rodzicami na wakacje za granicę, zawsze na śniadanie nakładałam sobie tonę Amerykańskich penkejków, oczywiście z nutellą albo sosem waniliowym. Dlatego smak ten jednoznacznie kojarzył mi się z wypoczynkiem i latem. Dlatego też pewnego lata, kiedy stosowałam się już do mojej bezglutenowej diety, postanowiłam zrekonstruować to cudo, ale w takiej wersji, która nie zagrozi mojemu zdrowiu ani mojej figurze. Wtedy jeszcze nietolerancje pokarmowe nie były tak powszechnym problemem i ku mojej rozpaczy nie znalazłam żadnego przepisu w internecie. Jednak moja determinacja wygrała i spróbowałam stworzyć pankejki bazując na zwykłym, niezdrowym przepisie, a zaskoczenie co do smaku było ogromne - są przepyszne! Dodatkowo, ich dużym plusem jest łatwość wykonania.



Składniki (20-25 sztuk):
  • 15 łyżek płatków owsianych (bezglutenowych)
  • 5 jajek
  • 1 i 1/4 szklanki mleka
  • 5 łyżeczek siemienia lnianego
  • 2 łyżki ksylitolu (albo innego słodzidła)
Wykonanie:
Wszystko zblendować na jednolitą masę. Najlepiej jest poczekać 15 minut, żeby masa troszkę zgęstniała - wtedy naleśniki będą grubsze. Rozgrzać patelnię i wysmarować ją olejem kokosowym. Smażyć pojedynczo pankejki po obu stronach do zrumienienia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz