5/01/2018

Kokosowe biszkopty bez glutenu, wysokobiałkowe, low carb

Ostatnio mój blog zamienia się w stronę pod tytułem "Tysiąc sposobów na zdrowe ciasteczka". Ciężko mi cokolwiek na to poradzić, ponieważ robi się je szybciutko, a starczają na pare dni. No i nie oszukujmy się - ciasta i ciasteczka to zdecydowanie mój faworyt jeśli chodzi o słodkości! Poza tym, kawa z ciastkiem to bardzo ważny punkt niemalże każdego mojego dnia, z którego nie mogłabym (a przede wszystkim nie chciałabym!) zrezygnować.

Wiem, że zdecydowana większość osób, która liczy rozkład makroskładników każdego dnia, może mieć problem ze spożywaniem ciasteczek, ponieważ zwykle zawierają dużą ilość węglowodanów w stosunku do objętości. Tym razem udało mi się przygotować przepis, w którym mają one zdecydowanie mniej węglowodanów i więcej białka. To stanowi jednak tylko połowę sukcesu, bo czym byłyby ciastka o sprzyjającym rozkładzie makroskładników, gdyby nie smakowały dobrze? Te są naaaaprawdę przepyszne i taka zmiana zdecydowanie nie odbiła się na smaku, wręcz przeciwnie :) Myślę, że teraz zachęcę więcej osób do mojej codziennej tradycji z kawka i ciasteczkiem, bo już ciężko o jakiekolwiek wymówki! Ale jeśli jest ktoś, kto ma jakąś sugestię lub pomysł na kolejne ciasteczka - co miałyby zawierać lub czego nie, niech śmiało pisze w komentarzu, a ja chętnie coś wykombinuję :D




 1 CIASTECZKO TO:
216 kcal
11g białka
17g tłuszczu
5g węglowodanów

Składniki (8 sztuk):

  • 4 jajka
  • 2 miarki odżywki białkowej (u mnie izolat z MyProtein o smaku białej czekolady klik!)
  • 2 łyżki ksylitolu
  • 9 łyżek mąki kokosowej
  • 4 łyżki oleju kokosowego
  • migdały
Wykonanie:
  1. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni i wykładamy blachę do pieczenia papierem.
  2. Olej kokosowy rozpuszczamy w rondelku na małym ogniu.
  3. W misce lekko bełtamy jajka i mieszamy wszystkie składniki razem, poza migdałami. Należy zrobić to bardzo dokładnie, chociaż
  4. Dajemy ciastu odpocząć 5 minut - mąka kokosowa po tym czasie zmieni jego konsystencje na bardziej gęstą.
  5. Formujemy ciasteczka na blasze i każde ozdabiamy migdałem. 
  6. Pieczemy biszkopty 15 min w 180 stopniach. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz